עמוד:61

הנה התשובות של פעילות : 6 . 6 כשמתחילים מ , 0 באיזה גודל של קפיצות שוות אפשר להגיע לכל מספר ? הקיפו את כל התשובות האפשריות . אפשר לבקש מהתלמידים לתת דוגמה למספר שאפשר להגיע אליו בקפיצות של 1 , 000 ולבדוק אם אפשר להגיע אליו גם בקפיצות בגדלים אחרים : 10 , 1 ו - . 100 כמו כן אפשר לתת דוגמאות נוספות ולהראות שאפשר להגיע לכל מספר בקפיצות של , 1 למספר שספרת היחידות שלו היא 0 אפשר להגיע גם בקפיצות של , 10 למספר שגם ספרת היחידות שלו וגם ספרת העשרות שלו הן 0 אפשר להגיע גם בקפיצות של 100 וכן הלאה . עמודים 90 – 85 לאחר ההקדמה של ייצוג מצבי כפל על ישר המספרים , עוברים לעסוק בפתרון תרגילי כפל שאחד הגורמים בהם הוא 100 , 10 או . 1 , 000 פעילות 7 ( עם המורה ) מציגה שלוש דרכים לפתור תרגיל כפל של מספר דו - ספרתי ב - , 100 הקשורות למבנה העשרוני - בעזרת כרטיסים של מאות , בעזרת בית המספרים ובעזרת קפיצות על הישר : עם המורה . 7 שלושה ילדים פותרים את התרגיל 100 × 26 = אני חושבת על הכרטיסים של המבנה העשרוני : מ - 10 כרטיסי 100 מקבלים , 1 , 000 מ - 20 כרטיסי 100 מקבלים , 2 , 000 מ - 6 כרטיסי 100 מקבלים , 600 ולכן מ - 26 כרטיסי 100 מקבלים . 2 , 600 אני משתמש בבית המספרים . את התרגיל 26 100 בונים מ - 26 מאות . איילת ברק אני חושבת לאיזה מספר מגיעים כשמתחילים מ - 0 וקופצים 26 קפיצות של : 100 ב - 10 קפיצות מגיעים ל - , 1 , 000 בעוד 10 קפיצות מגיעים ל - 2 , 000 ובעוד 6 קפיצות מגיעים ל - . 2 , 600 גל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר