עמוד:59

ב . אחד הגורמים הוא 100 , 10 או – 1 , 000 חזרה והעמקה ) עמודים 100 - 82 ( ביחידה הזאת התלמידים עוסקים בדרכים לפתור תרגילים שבהם אחד הגורמים הוא , 100 , 10 או 1 , 000 בעל פה . הדרכים האלה כבר נלמדו בכיתה ג , והן נלמדות ביחידה הזאת לצורך חזרה והעמקה . בחלק הראשון של היחידה יש תרגילי כפל ולאחר מכן יש גם תרגילי חילוק . חשוב לציין שגם תלמידים המתקשים בפתרון תרגילי כפל וחילוק מלוח הכפל יכולים ללמוד את הנושא . התלמידים האלה יכולים להיעזר בלוח הכפל שבסוף הספר לתלמיד . עמודים 84 – 82 בפעילויות שבעמודים אלה המצב הכפלי מיוצג על ידי קפיצות על ישר מספרים . התלמידים נחשפו לייצוג הזה בשנים קודמות . אפשר לתאר מצב של קפיצות שוות מ - 0 על ישר מספרים בתבנית של גורמים ומכפלה . למצב הזה מתאימים תרגילי כפל וחילוק . בפעילות 1 יש דוגמה לכך : 7 קפיצות של 1 , 000 מ - 0 על ישר המספרים . הנה התבנית והתרגילים המתאימים למצב הכפלי הזה : ב . השלימו את התבנית . מספר הקפיצות : 7 1 , 000 הגודל של כל קפיצה : נקודת הסיום : 7 , 000 ג . כתבו תרגילים המתאימים לתבנית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר