עמוד:47

הצעה לפעילות נוספת מציגים לתלמידים בעיה : קבוצה של 7 ילדים רוצים לאכול פיצה . כל אחד מהם רוצה לאכול 3 8 פיצה . שואלים את התלמידים : כמה פיצות עליהם להזמין לכל הפחות ? איזה תרגיל מתאים ? אפשר להיעזר במקלות השברים במידת הצורך . הרחבה לשאלה קבוצה של ילדים רוצים לאכול פיצה . כל אחד מהם רוצה לאכול פיצה . כמה פיצות עליהם להזמין לכל הפחות ? הנה הצעות להצגת הבעיה ברמות קושי שונות : התלמידים משלימים בעצמם מספרים בבעיה ופותרים . משלימים את אחד המספרים , והתלמידים משלימים את המספר האחר . מוסיפים מגבלה , למשל : - השלימו מספרים בבעיה כך שיספיקו 3 פיצות . - השלימו מספרים בבעיה כך שיהיה צורך ביותר מ - 4 פיצות . הבעיות המילוליות שבפעילות 12 שונות מהבעיות שבעמודים הקודמים משום שהן חזותיות פחות ומילוליות יותר . למרות זאת אפשר להיעזר במקלות השברים או בציורים שלהם לפתרון הבעיות . להלן הפתרונות של סעיפים ג ו - ד : ג בכל שעה נמס 1 נר . לכמה שעות יספיק הנר ? חישוב : תשובה : ד במשרד משתמשים ב 1 חבילת נייר בכל יום . לכמה ימים תספיק חבילת נייר אחת ? חישוב : תשובה : סעיף ג : ביחידה יש 3 שלישים , ולכן יספיק הנר ל - 3 שעות . סעיף ד : ביחידה יש 5 חמישיות , ולכן חבילת נייר אחת תספיק ל - 5 ימים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר