עמוד:46

בסעיף ב אפשר להדגיש את זוגות התרגילים ולשאול : כיצד אפשר להשלים את התרגיל השמאלי בעזרת התרגיל הימני ? בפעילויות 6 ו - 7 יש יישום של הנושא כפל שברים בתחום הגאומטרייה – מציאת היקף של מצולע . כדאי להזכיר לתלמידים את ההגדרה של המושג " היקף " במספרים שלמים ורק אחר כך לעבור לשברים . בפעילות , 7 המוגדרת אתגר , מוצג מצב המתאים למשוואה או לתרגיל חילוק . אתגר . 7 נתונים ההיקפים של ריבועים שונים . חשבו את אורך הצלע של כל ריבוע . א ההיקף : יחידה אחת אורך הצלע : ב ההיקף : 2 יחידות אורך הצלע : ג ההיקף : יחידה 5 אורך הצלע : להלן התשובות : סעיף א : היקף הריבוע הוא יחידה אחת – אורך כל צלע הוא 1 4 יחידה . סעיף ב : היקף הריבוע הוא 2 יחידות – אורך כל צלע הוא 1 2 יחידה . סעיף ג : היקף הריבוע הוא – 4 5 אורך כל צלע הוא 1 5 יחידה . אפשר לחשב זאת ללא תרגיל חילוק מכיוון שהמונה הוא . 4 פעילויות 8 ו - 9 עוסקות בפתרון משוואות . הנה הצעה להדרכה לפתרון המשוואה בסעיף ג של פעילות × = 8 : 8 ג 10 10 שואלים את התלמידים : מה נתון במשוואה ? מה צריך לחפש ? איזה מקל בוחרים ( מקל עשיריות )? אילו שני שברים כתובים במשוואה ? מה התפקיד של כל שבר ? אומרים להם לסמן את השבר 2 10 על מקל השברים ולבדוק כמה פעמים יש לחזור ולסמן עד שמגיעים לשבר 8 10 ( מסמנים את השבר 2 10 ארבע פעמים ) . משלימים : 2 × = 8 10 ג 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר