עמוד:42

בפעילות 4 מוצגות בעיות מילוליות שבהן סיפורים על פיצות , וכדי לפתור אותן התלמידים נדרשים ליישם את מה שלמדו בנושא . כדאי להציע להם לייצג את השברים של הפיצות במקלות השברים . הנה פתרון לדוגמה של סעיף א : . 4 א . בפיצרייה נשארו שתי פיצות . משפחת טל הזמינה פיצה , ומשפחת שפיר הזמינה פיצה . 8 4 האם אפשר לספק את שתי ההזמנות ? הסבירו : התלמידים יכולים להניח את מקלות הרבעים ליד מקלות השמיניות ולהיווכח ש - 7 4 שווה ל - 8 14 אם משפחת טל הזמינה 8 14 פיצה , ומשפחת שפיר הזמינה 3 8 פיצה , הוזמנו בסך הכול 8 17 פיצה , כלומר יותר משתי פיצות ( שהן . ( 8 16 בפיצרייה יש שתי פיצות שלמות בלבד , ולכן אין די פיצה כדי לספק את שתי ההזמנות . עמודים 54 – 51 הנה הצעה לפתרון של פעילות : 8 . 8 השלימו בעזרת המספרים האלה . אפשר להשתמש באותו מספר יותר מפעם אחת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר