עמוד:39

יש תלמידים הפותרים בעזרת מקל אחד – במקרה הזה מקל השמיניות . אחרי שבוחרים את מקל השמיניות , אפשר לשאול : איך רואים את הרבעים במקל הזה ? מה הקשר בין הרבעים לשמיניות ? בדיון חשוב מאוד להדגיש : , 1 4 2 8 ולכן מחברים : 3 8 2 8 פעילויות 1 ו - 2 משמשות חזרה על הנושא של מציאת שברים שווים כהכנה לחיבור שברים שהמכנה של אחד מהם הוא כפולה של האחר . בסעיף ב של פעילות 2 יש שני פתרונות אפשריים : בתרגיל שבדוגמה בפעילות 3 ( עם המורה ) מחברים חמישיות ועשיריות . עם המורה . 3 היעזרו במקלות השברים ונסו לפתור את התרגיל . 2 + 1 = מיכל דיון מדוע פתרה מיכל את התרגיל בעזרת מקל העשיריות ? האם אפשר לראות עשיריות על מקל החמישיות ? האם אפשר לראות חמישיות על מקל העשיריות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר