עמוד:37

סעיף ב – תרגילים שהתוצאה שלהם גדולה מ - : 3 סעיף ג – תרגילים שהתוצאה שלהם היא מספר שלם : סעיף ד – תרגילים כרצונכם : בסעיף הזה אפשר לכתוב כל תרגיל שיש בו שלושה מחוברים מהמספרים הנתונים בפעילות . פעילות 20 עוסקת בסדרות בקפיצות שוות . התלמידים מתבקשים למצוא את גודל הקפיצה ( ההפרש בין כל שני מספרים ) בכל סדרה ולהמשיך את הסדרה . בסעיף ד המספרים הראשונים הם 1 1 3 ו - , 3 1 3 ועל התלמידים לחשב תחילה את גודל הקפיצה ( . ( 2 עליהם להבין שאם מוסיפים מספר שלם למספר מעורב , החלק של השבר במספר המעורב נשאר ללא שינוי . בפעילות 21 התלמידים פותרים משוואות . כדאי לתרגל את קריאת המשוואות בקול כדי לעזור להם להבין את משמעותן – מה נתון ומה צריך למצוא . למשל , אפשר לקרוא את סעיף א כך : שלוש ורבע פחות מה שווה שתיים ? אפשר להיעזר במקלות השברים או בציור סכמתי שלהם כדי לפתור את התרגיל : מציירים 3 1 4 ובודקים מה צריך להוריד כדי שיישארו 2 שלמים בדיוק : הפתרון : בחישובים בשברים בפעילות 22 התלמידים נדרשים להיעזר ביישום של חוקי הפעולות שנלמדו בעבר : תרגיל שרשרת שיש בו פעולות חיבור וחיסור פותרים לפי הסדר משמאל לימין . אם יש בתרגיל סוגריים , קודם פותרים את מה שבסוגריים . בפעילות 23 אפשר לבקש מכל תלמיד להגיד איזו תוצאה הוא קיבל . מרכזים את התוצאות על הלוח , והתלמידים מנסים ליצור תרגילים המתאימים לתוצאות שהן שונות מהתוצאות שלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר