עמוד:32

. 3 פותרים באמצעות ציור בקיצור . התלמידים יכולים לצייר ציור סכמתי של מקלות השברים ושל הפתרון בדרך הנוחה להם . הנה דרך אחת לפתרון התרגיל 2 1 3 - 1 2 3 = באמצעות ציור : מציירים מקלות המתאימים למספר : 2 1 3 מוחקים יחידה אחת ומקבלים . 1 1 3 ממירים יחידה אחת בשלישים ומוחקים 2 3 התוצאה : עמודים 36 – 33 פעילויות 3 – 1 משמשות הכנה לנושא חיסור שברים ולהמרות , ומחסרים בהן שברים מ - . 1 בפעילות 1 רצוי להנחות את התלמידים להיעזר במקלות השברים אם הם זקוקים לכך . לדוגמה , בסעיף א : נעזרים במקל השביעיות . אפשר לצבוע את כל המקל כדי לייצג את המספר 1 ולמחוק ממנו שתי שביעיות . אפשר גם לצבוע שתי שביעיות ולחשב את ההשלמה ל - . 1 בפעילות 4 יש הנחיה מסודרת לפתרון תרגילים שיש בהם צורך בהמרה , בעזרת מקלות השברים . בתרגילים שבפעילות הזאת אין צורך בהמרה של שלם לשברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר