עמוד:23

הצעה לפעילות מקדימה כותבים על הלוח את השברים האלה : , 8 9 6 7 3 4 ומבקשים מהתלמידים לייצג אותם במקלות השברים . אחרי כן מנהלים דיון : מה משותף לכל השברים האלה ? ( בכל אחד מהם חלק אחד אינו צבוע . ) כתבו שברים נוספים מהסוג הזה . בחרו שני שברים כאלה , ייצגו אותם במקלות השברים , השוו ביניהם וכתבו ביטוי מתאים : גם בפעילות הזאת מומלץ לסדר את מקלות השברים לפי גודלם ( " מגדל שברים " ) ולצבוע בהם שברים מתאימים : בפעילות 25 חשוב שהתלמידים יבינו שעליהם למצוא מספרים הנמצאים בין 1 ל - . 2 בפעילות 26 התלמידים מתבקשים לסדר רשימת מספרים לפי גודלם . אפשר להנחות אותם לחשוב תחילה איזה שבר הוא הקטן ביותר ואיזה הוא הגדול ביותר ואחר כך לנסות לסדר את שאר השברים ביניהם . תלמידים הזקוקים לכך יכולים להיעזר במקלות השברים לצורך ההשוואה . בפעילות 27 התלמידים עוסקים בהשוואת מספר מעורב ושבר ובהשוואת שני מספרים מעורבים . גם בפעילות הזאת אפשר להשלים על ידי השוואה במקלות השברים או בעזרת נימוקים המסתמכים על מה שלמדו התלמידים עד כה . בסעיפים א – ג לכל השברים הנתונים יש אותו מכנה , ולכן ההשוואה אינה קשה במיוחד . כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 22 פעילויות כתב סתרים הם חלק מרצף הנושא , ולכן בפעילות 29 יכולים להתאים לעיגול גם שברים ומספרים מעורבים . לדוגמה : מציבים ובודקים :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר