עמוד:19

עמודים 16 – 15 בפעילויות 11 – 9 התלמידים עוסקים בהשוואת שברים שהמכנים שלהם שווים . עם המורה . 9 ורד וחבצלת צובעות קירות השווים זה לזה בשטחם בחדר . אני צבעתי 5 מהקיר . 9 חבצלת ורד אני צבעתי 2 מהקיר . 9 דיון מי צבעה חלק גדול יותר מהקיר ? הסבירו . כיצד אפשר להשתמש במקלות כדי להשוות בין השברים ? השלימו > או : < אפשר לתת לתלמידים את הבעיה המוצגת בדיון של פעילות 9 כפעילות פתיחה . לכאורה אפשר להמחיש את הבעיה בעזרת ציור קיר המחולק ל - 9 חלקים שווים וצביעת חלק מהם , אולם בכוונה אין המחשה של השברים עצמם , אלא רק הצגת בעיה הדורשת השוואת שברים . בדיון יש לכוון את התלמידים לכך ששני הקירות שווים ושאפשר לדמיין חלוקה של כל קיר ל - 9 חלקים שווים . השבר המתאים לחלק הקיר שצבעה חבצלת גדול יותר , כי יהיו צבועים בו חמישה חלקים מתוך תשעה , ואילו בקיר של ורד רק שני חלקים מתוך תשעה יהיו צבועים . אחרי שהתלמידים מציגים את הנימוקים חשוב להמחיש את הבעיה במקלות השברים . הצעה לפעילות נוספת כל תלמיד לוקח זוג של מקלות שברים מאותו סוג , לבחירתו , ומסמן שבר אחר על כל מקל . התלמידים משווים בין השברים שיצרו וכותבים ביטוי מתאים להשוואה : כדאי לרכז את ביטויי ההשוואה של התלמידים על הלוח ולדון במשותף לכולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר