עמוד:16

דיון איזה גודל מנה כדאי ליעל לבחור ? הסבירו . השלימו > או < או =: האם השתמשתם במקלות השברים כדי לדעת איזה גודל מנה כדאי ליעל לבחור ? אם לא , כיצד אפשר להשתמש במקלות כדי להשוות בין השברים ? הדיון בפעילות הזאת חשוב מאוד . בדיון מכוונים את התלמידים לייצג את הבעיה במקלות השברים . מקלות השברים מסייעים להם מכיוון שקל להניח מקל מעל מקל ולהיווכח באופן חזותי ש - 1 4 גדול מ - . 1 9 לפני שהתלמידים ממשיכים בפעילות כדאי להציג בעיות דומות שבהן הם נדרשים להכריע איזו מנת עוגה כדאי לבחור , ולהקפיד לבחור רק שברים שהמונה שלהם הוא . 1 אפשר להציג גם שאלה כזאת : הראל בחר מנת עוגה בגודל . 1 6 ענת בחרה מנת עוגה קטנה יותר . מצאו אפשרויות שונות למנת העוגה שבחרה ענת : . 1 , 1 , 1 עדיין לא מצופה מהתלמידים להגיע להכללות מכיוון שלא התנסו די בפעילויות מהסוג הזה . כמו כן כדאי שהתלמידים ירכיבו " מגדל שברים " שיסייע להם להבין שככל שמחלקים יחידה לחלקים רבים יותר ( ככל שהמכנה גדול יותר ) , כך השבר קטן יותר . קל לראות את הסדרתיות במבנה הזה , לדמיין מקלות המחולקים ליותר ויותר חלקים ואף להתאים להם שברים שהמכנה שלהם גדול מ - . 12 גרסה מוגדלת של " מגדל השברים " מופיעה בנספח בסוף המדריך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר