עמוד:11

מטרת פעילות 3 היא לחדד את ההבחנה בין תפקיד המונה לתפקיד המכנה , ולכן יש באפשרויות גם עיגולים המחולקים למספר חלקים בהתאם למספר שבמונה . . 3 ליד כל שבר יש כמה ציורים . בחרו את הציור המתאים וצבעו לפי השבר . יוצא מן הכלל עמוד – 6 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 150 - 141 ) פעילויות 4 ו - 5 עוסקות בשברים שווים . המטרה של פעילות 4 היא לחזק את האינטואיציה של התלמידים במציאת שברים שווים : אפשר למצוא שברים השווים לשליש במקלות המחולקים למספר שהוא כפולה של . 3 אפשר להציע מקלות דמיוניים המחולקים ל - 24 חלקים , ל - 32 חלקים ול - 36 חלקים ולשאול באילו מהם אפשר לצבוע חלקים שיתאימו למספר שליש . בפעילות 5 התלמידים יכולים להיעזר בפעילות 4 כדי למצוא שברים השווים ל - 2 3 אוף , המשקפת שלי נשברה ! אל תדאג גבע , אני אעזור לך לאסוף את השברים !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר