עמוד:56

11 יום הכיפורים וידוי אישי , וידוי ציבורי יש ללמד את הפרק סמוך למועד , לתכנן כארבעה שיעורים לפני יוה " כ . מטרות הפרק לשאול מה יום הכיפורים נותן לנו היום , במאה ה - 21 להכיר את הרעיונות המקראיים של יום הכיפורים להכיר את העיצוב שנתנו חז " ל ליום הכיפורים בהיבט האישי והציבורי להבין את המשמעות של הווידוי בתהליך השינוי של האדם • להכיר את האפשרויות השונות למתן משמעות מודרנית ליום הכיפורים מספר המפגשים ( השיעורים ) המומלץ : 4 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) היכרות עם יום הכיפורים 1 - עיצוב יום הכיפורים על ידי חז " ל 2 - כיצד נעצב את יום הכיפורים שלנו 1 - יחידה : 1 היכרות עם יום הכיפורים בעמ ' 231 - 230 אנו נפגשים עם דבריה של חנה סנש על יום הכיפורים ועם חלק מפסוקי התורה בעניין יום הכיפורים . דברי סנש והפסוקים מהתורה מאפשרים לפתח דו שיח בין המשמעות החילונית וההקשר הדתי של יום הכיפורים , וכך לכוון לתובנה של מה יום הכיפורים מזמן עבורנו . לאחר המפגש עם דבריה של חנה סנש , חשוב לבחון את יחסם של התלמידים לפרשנות האישית שלה ליום הכיפורים ולמהות ומשמעות היום עבורה . כל התלמידים נפגשים עם יום הכיפורים , בין כ ' יום האופניים ' ובין כיום שיש בו מפגש עם התפילה בבית הכנסת . את תחילת הדיון אנחנו רוצים למקד בהתייחסותה של חנה סנש ליום הכיפורים . לפני שנקרא את המקורות ונעמיק בהם , חשוב לקיים שיח פתוח על יום הכיפורים במציאות של ימינו ועל מה שיום הכיפורים מביא איתו לחייהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר