עמוד:52

לצורך אפשרות למענה על השאלה בחרנו בתשובתו של דב אלבוים , שכתב מכתב לבתו . בספר הבאנו את המכתב כשהוא מקוצר , אבל בספר עצמו , המופיע בכותר ספרי עיון , תוכלו לקרוא אותו במלואו . חשוב שתקראו עם התלמידים את המכתב שבספר הלימוד ותבררו יחד מה אלבוים מנסה לבנות עבור בתו - מה היא ההגדרה שלו ל ' עול מצוות ' ? והאם כל בן ובת יכולים למצוא את ' עול המצוות ' שלהם , בעולמם המסורתי או הלא מסורתי . אתם יכולים להיעזר בדבריו של הלל ( שנלמדו בפרק , ( 1 על כך שיש מצוות שהן כל התורה כולה ורק צריך לבחור אחת מהן והכול שלך . תוצר מקווה של יחידה זו תהיה חשיבה אישית ( ולא בהכרח ציבורית ) של כל נער ונערה , מה הם לוקחים על עצמם בהפיכתם מנערים לבוגרים . יחידה : 8 סיכום ביחידה זאת ננסה לסכם את כל עשרת השיעורים שבהם למדנו את נושא בת / בר - המצווה . בחלק זה חשוב להיזכר ביחידות השונות של הנושא , ולאסוף יחד לכאן את כל המרכיבים שהובאו עד כה : תוכנו של אירוע בת / בר - המצווה - ההיסטורי , הרחוק והקרוב . המהות של גיל , 13 - 12 והשינויים מסוגים שונים הקשורים לכך . טקס מעבר מול טקס זהות . עול מצוות , מהו - כיום , במדינת ישראל של המאה ה - . 21 ואל אלה לצרף את כל היחידות של חלק א של הספר . אמנם ייתכן שלא לימדתם את כל היחידות , אבל השאלות המופיעות בעמודים 213 - 212 יכולות לסייע לכם להתייחס לסוגיות שבונות את הספר כולו . כל שאלה בוחרת ערך או עיקרון , ומנסה לברר אותו ביחס לנערים ונערות בני . 13 - 12 הרחבות תקציר תיאור והתפתחות טקס בר - המצווה ובת המצווה בר - המצווה ובת - המצווה טקסי בר - המצווה ובת - המצווה כפי בישראל מאז הקמתה ועד ימינו - מוקי צור טקסי בגרות בתרבויות שונות בעולם בת - מצווה בקהילה יהודית בבוסטון פרשנותו של אביגדור שנאן למשנת הגילים במסכת אבות כיצד חוגגים בת - מצווה במחנה ריכוז פעילויות ומערכי שיעור לעלות לתורה או לעלות למטוס ? בר / בת מצווה . מה השתנה אחרי המסיבה ? מהו טקס ? סרטי וידאו בלוג לעלות לתורה או לא ? מי יקבע ? לעלות לתורה או לעלות למטוס איזו אחריות אני לוקח על עצמי ביום שאחרי הבר - מצווה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר