עמוד:45

חלוקה לצוותים זהו אתגר גדול בעבורכם , המורים . אנחנו מציעים לכם לבנות סקר בסיסי בגוגל פורם , ולשאול את התלמידים כיצד הם מעדיפים להתחלק לצוותים : בהגרלה , בבחירה אישית או בבחירת המורה . לא משנה מהי הדרך שיבחרו - אחת ההתמודדויות המאתגרות בביצוע המיזם היא העבודה לכל אורך הפרויקט של כל צוות . חשוב לציין לפני התלמידים שזוהי אחת ממטרות המיזם - להוכיח עבודה מכבדת , יעילה , מקדמת ומשתפת בצוות . זהו גם אחד המקומות שבהם התפקיד שלכם , המורים , הוא רב חשיבות . עליכם להיות ערניים לאופן העבודה של כל צוות : האם כולם מתפקדים בצוות ? האם כולם מרגישים בנוח בעבודת הצוות ? האם יש מי שנשאר מאחור ? ועוד . ( בדרך כלל המפגש הראשון עוסק בהצגת השאלה ובחלוקה לצוותים . ) תעדו ! תעדו ! תעדו ! חלק נוסף שמשפיע על אווירת העבודה הוא תיעוד העבודה של הצוותים . כולנו נוטים לשכוח או להעניק פחות תשומת לב לחלק הזה , אך התיעוד יכול להמחיש את עבודת הצוות שנעשתה , להראות שלבים בהתקדמות , ובהחלט , לתרום למוטיבציה של הכיתה כולה . בדרך כלל , התיעוד שלכם יעזור לצוותים השונים ביום הצגת התוצר – גם אם תבחרו להכין מצגת ובה תמונות מהחוויה , וגם אם תבחרו לבקש מכל צוות להכין פוסטר ובו יציג את התהליך שעבר בבניית המיזם עד להצגת התוצר . תמונה של חברי הצוות מוסיפה בהחלט להצגה . המיזם שלנו - לו " ז מומלץ הצגת הבעיה וחלוקה לצוותי עבודה . בניית לו " ז , כולל תחנות ביניים וחלוקת תפקידים בצוות . איסוף מקורות , בניית שאלון , פגישה עם מומחה או מומחית - בהתאם להחלטת הצוותים . וידוא שכל הצוותים בחרו בדמות ובשאלה . להמשיך עם איסוף המקורות ( תמונות , טקסטים , חפצים וכו ' ) , בניית שאלון , פגישה עם מומחה / ית - בהתאם להחלטת הצוותים . כאן ניתן לשלב משוב ראשוני והצגת תוצר ביניים . זה הזמן להתחיל ולגבש את התוצר הסופי להצגה . שיחה עם מומחה / ית - הבאת הרצאה לכיתה . ההרצאה תעסוק בדמויות באופן כללי או בדמויות מתקופה מסוימת שרוב הצוותים בחרו בה והתמודדו עם שאלות רבות משקל . לחלופין , אפשר להביא לכל צוות מומחה או מומחית שיסייעו לתלמידים להתקדם במיזם שלהם . בניית התוצר . קבלת משוב פנימי . הצגת התוצר בבית הספר . הצגת התוצר אמנם זהו היום שבו התלמידים יציגו את המיזם שהם עבדו עליו לאורך זמן מסוים , אך חשוב להדגיש לפניהם כי חלק נכבד מהמיזם הוא בדרך עצמה ובתהליך שהם עברו יחד - דרך עבודת הצוות , איסוף החומר להצגת התוצר , השאלות שהעלו יחד , האנשים שהם נפגשו איתם , ההתמודדות שלהם עם המשובים שקיבלו ועוד . חלקו תפקידים לכמה תלמידים להתארגנות לקראת היום הזה : שיווק והזמנות , קבלת פנים , ארגון ( לוגיסטיקה וציוד ) , סדרי הופעה ועוד . ככל שהתלמידים יהיו מעורבים בבניית המיזם ( וגם ביום ההצגה ) , כן המוטיבציה שלהם להצגת התוצר תגבר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר