עמוד:39

7 התמודדות עם אתגרים לאה גולדברג זקלין כהנוב מטרות הפרק להכיר לתלמידים את אתגרי חייהן של שתי דמויות מופת , לאה גולדברג וז ' קלין כהנוב , אשר הדרך שעשו כדי להשיג את שהשיגו לא הייתה פשוטה - כבסיס להתבוננות באתגרי החיים שניצבים לפני התלמידים , ולפיתוח הביטחון ביכולתם להתמודד עם אתגרים . להכיר לתלמידים את תרומתה של לאה גולדברג לתחייתן של השירה והספרות בשפה העברית . לפתוח לפני התלמידים צוהר להגותה של ז ' קלין כהנוב , העוסקת בשאלת מקומן של תרבויות המערב ותרבויות המזרח בתרבות הישראלית שעדיין נמצאת בהתהוות - סוגיה רלוונטית עד היום . מספר מפגשים ( שיעורים ) מומלץ : 6 מפגשים ( 45 ד ' כ " א ) מסעות מאתגרים 1 - מכירים את לאה גולדברג 1 - האתגר של לאה גולדברג - ליצור בעברית 1 - עורכים היכרות עם ז ' קלין כהנוב 1 - האתגר של ז ' קלין כהנוב - בין מזרח ומערב 1 - מבט נוסף על אתגר ויציאה החוצה 1 - הצעה למהלך הוראה של הפרק יחידה : 1 מסעות מאתגרים מטרתם של ארבעת העמודים הפותחים היא לבחון את המילה " אתגר " ואת האסוציאציות שהיא נושאת עמה . במהלך הצגת הנושא , חשוב להדגיש שאתגר הוא דבר שהאדם בוחר בו - בין אם הוא מציב לעצמו אתגר ללא קשר לנסיבות חיצוניות , ובין אם הוא נקלע למצב קשה . שהרי יש הבוחרים להרים ידיים , ויש הבוחרים לאתגר את עצמם ולהתמודד . אפשר להרחיב את הדיון ולשאול אם עצם השימוש במושג מסוים יכול לשנות את הדרך שבה אנו רואים סיטואציה מסוימת . תוכלו לעשות זאת על ידי הצגת תיאור של סיטואציה המשתמש במילים כמו ' מכשול ' או ' קושי ' , והחלפתן במילה ' אתגר ' , לדוגמה : " הטיול השנתי קשה / מאתגר השנה מאוד " - האם עצם השימוש במילה ' אתגר ' מקל את ההתמודדות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר