עמוד:25

. 2 על תרומתו של היחיד לחברה , על האפשרות להיות בעולמות שונים - להיות חלק מהחברה הגבוהה ולהיות בעלי קשרים בצמרת השלטון , ועם זאת להיות בקשר עם כלל האוכלוסייה ולסייע למי שזקוק לכך . על ההבדל בין ההסתגרות שבאה לידי ביטוי ביצירתו של אבן גבירול לבין האינטראקציה המתמדת הנדרשת לעשייה כמו זאת של דונה גרציה . במהלך לימוד הפרק , חשוב שתמקדו את הדיון בשתי הזוויות האלה ותחדדו עם התלמידים את המסרים שעולים מהן על מעשי היחיד ועל מעורבותו בחברה . יחידה : 6 סיכום ויציאה החוצה העמודים האחרונים בספר מהווים הזדמנות לעסוק בתרומתו של היחיד לחברה , בין אם באמצעות חשיפתם לקיומן של פעולות אמנותיות שמטרתן המרכזית היא להוביל לשינוי חברתי , ובין אם באמצעות שליחתם לעשות בפועל למען החברה שבה הם חיים ולהפוך לאזרחים פעילים . בררו עם התלמידים את היחס שלהם לדברים האלה ואת המקום שהם נותנים ליצירות אמנות כחלק משינוי חברתי . ניתן להרחיב בנושאים האלה , בוודאי בהקשר הקהילתי של בית הספר . הרחבות על יחיד וחברה כולנו רקמה אנושית אחת חיה - ניתוח השיר משל הספינה והקודח - משל ונמשל ( פתחו את המצגת בתחתית העמוד ) שלמה אבן גבירול סרטון על שלמה אבן גבירול שירים / שלמה אבן גבירול ( דפדפו בין הכרטיסיות כדי למצוא מידע מסוגים שונים ) שלמה אבן גבירול באתר דעת שלמה אבן גבירול באתר פיוט פרק על אבן גבירול בסדרה שרגא בישגדא של הטלוויזיה החינוכית דונה גרציה דונה גרציה - חוברת של משרד החינוך דונה גרציה - סרטון אנימציה מטעם בית התפוצות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר