עמוד:10

בכל מועד נתחיל מהמקור הראשוני , המציג לנו מידע על ציון הזמן , ונסיים בימינו . נבחן את הצדדים השונים של המועד , תוך בדיקה מה אנחנו רוצים לשמור ומה אנחנו רוצים לשנות . העקרונות והפנים השונים של המועד יוצגו באופן שיכול לסייע בבחירה האם לאמץ את תכניו ואת מנהגיו של המועד , ואם כן – אילו מהם לאמץ . במהלך הפרקים האלה נפגוש דמויות שונות , קדומות ומאוחרות , שהתלבטו במשמעות של המועד ובחשיבה מה נכון לשמר ומה נכון לשנות ולעדכן - כל דור על ערכיו , מחשבותיו ודרכיו . גם את הפרקים האלה נסיים ביוצאים החוצה , שכן בכל מועד נוכל למצוא רעיון שיכול להתאים לנו ולעולמנו כיום . כמה הנחיות ללימוד בספר הלימוד בספר ייעשה באמצעות טקסטים , תמונות , איורים וכמה מפות . לצד כל אלה יופיעו בספר : שאלות לדיון ולשיח שאלות המכוונות אתכם לנהל שיח בכיתה או לתת שאלות למחשבה לבית , לדיון בין זוג חברים בכיתה ... המטרה היא לתת לתלמידים להביע דעה בנושאים שונים שאין לגביהם תשובה אחידה ומוחלטת . התלמידים מתנסים בהבעת דעתם האישית , מבררים את עמדתם לגבי סוגיות שונות ( גם אם בהאזנה לחבר ) , ומביאים נימוקים , דוגמאות והסברים לדעותיהם . שאלות להבנת המקור , ביאורי מילים והרחבות שאלות הצמודות למקור - לטקסט , לתמונה או לכל מקור אחר . מטרתן של השאלות היא להבהיר את המקור , להסבירו וכן לקשור אותו למציאות של ימינו . השתמשו במקור כדי לפתח אצל התלמידים את מיומנויות הקריאה שלהם . שימו לב לביאורי המילים הנמצאים מתחת לטקסט . ראו כיצד הטקסט מחולק . עמדו על חלקיו השונים של הטקסט ועל משמעותה של החלוקה . מושגים הרחבות מפורטות על מושגים שהוזכרו בטקסטים או במקורות , וכדאי שהתלמידים יכירו אותם . ציר זמן בעמוד השער של כל פרק מופיע ציר זמן , אשר מציג את הדמויות של הפרק על פי מקומן על ציר הזמן . כדי לתת את ההקשר הרחב לדמות שעוסקים בה בפרק , וגם כדי להפוך את ה ' סיפור ' לריאלי יותר - בפתיחת הפרק וגם במהלכו תוכלו להוסיף התייחסות לאירוע מסוים שקשור לתקופה הנדונה . הידעתם ? הרחבה או הוספה על נושא הנידון בפרק . השתמשו בהרחבה ככלי לשיחה אקטואלית על הנושא שעולה , או הרחיבו את הנושא באמצעות סרטון , כתבה או פעילות ( ראו הצעות ב " כותר ספרי לימוד " ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר