עמוד:118

בסעיף האחרון של פעילות 4 התלמידים מתבקשים למיין את הפריסות לקבוצות שבכל אחת מהן פריסות השייכות לאותה תיבה . על התלמידים להבין שפריסות שונות של אותה תיבה מורכבות מאותם שישה מלבנים , גם אם הם מחוברים זה לזה באופנים שונים . למשל : מצורות ג , י ו - יא מתקבלת אותה תיבה , אף שהפאות מסודרות בפריסה באופנים שונים . כדי להמחיש זאת מומלץ לקפל את שלוש הפריסות האלה לתיבה ( בלי להדביק אותן ) , להיווכח שמתקבלת אותה תיבה ולשים לב היכן הפאות הריבועיות בכל אחת מהן והיכן הפאות האחרות . בכל שלב התלמידים יכולים לפתוח את הפריסה כדי לראות את המקומות של הפאות בפריסה או לקפל אותה כדי לראות את המקומות של הפאות בתיבה הבנויה . העובדה שלאותה תיבה יש פריסות כל כך שונות זו מזו מפתיעה בדרך כלל את התלמידים , אף על פי שכבר נתקלו בתופעה דומה בקוביות . בפעילות הזאת יש שלוש פריסות השייכות לכל תיבה . אפשר לבקש מהתלמידים לצייר פריסות נוספות לאחת התיבות או יותר . הנה הפתרון של הפעילות : פריסות א , ה ו - יג הן פריסות של אותה תיבה . פריסות ג , י ו - יא הן פריסות של אותה תיבה . פריסות ו , ז , ו - יב הן פריסות של אותה תיבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר