עמוד:114

בפעילות , 9 שאינה מלווה בסרטוט , שואלים רק על קוביות . קל יותר לחשב שטח פנים של קובייה משום שכל הפאות זהות . די לחשב שטח של פאה אחת ולהכפיל אותו ב - . 6 למשל בסעיף א אפשר לחשב כך : א קובייה שאורך כל צלע שלה הוא 4 ס״מ . חישובים שטח פאה : אחת : 4 4 = 16 תשובה שטח הפנים = 96 96 : : 16 ר 6 פעילות 10 מוגדרת פעילות אתגר , ואינה מתאימה לכל התלמידים . בשני הסעיפים יש למצוא את אורך הצלעות של קובייה על סמך שטח הפנים שלה . כלומר יש לעשות חישוב הפוך . למשל , בסעיף א נתונה קובייה ששטח הפנים שלה הוא 600 סמ " ר . כדי למצוא את אורך הצלעות של הקובייה יש לפעול בשלבים : . 1 יש לחשב את השטח של כל פאה – השטח של שש פאות זהות הוא 600 סמ " ר , אז אפשר למצוא את השטח של כל פאה בעזרת התרגיל . 600 : 6 = 100 שטח פאה אחת הוא 100 סמ " ר . . 2 כעת יודעים ששטח הפאה הוא 100 סמ " ר , ואפשר למצוא את האורך של כל צלע בעזרת התרגיל . 10 × 10 = 100 אורך צלע אחת הוא 10 ס " מ . באופן דומה , בסעיף ב נתונה קובייה ששטח הפנים שלה הוא 486 סמ " ר . . 1 מחשבים את השטח של כל פאה בעזרת התרגיל . 486 : 6 = 81 השטח של פאה אחת הוא 81 סמ " ר . . 2 מחשבים את האורך של כל צלע של הפאה בעזרת התרגיל . 9 × 9 = 81 אורך כל צלע הוא 9 ס " מ .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר