עמוד:111

הדיון שבסוף הפעילות רלוונטי בכיתות שצורתן תיבה . דיון אם הכיתה שלכם היא בצורת תיבה , נסו להעריך את הממדים שלה . כדי להעריך את ממדי הכיתה אין צורך במדידה מדויקת . בשלב הראשון על התלמידים להבין אילו אורכים עליהם להעריך ( ממדי הרצפה וגובה התקרה ) . את ממדי הרצפה אפשר להעריך בעזרת מספר המרצפות או מספר פסיעות . את גובה הכיתה אפשר לאמוד לפי גובה החלון או לפי גובהי התלמידים . גם בפעילות 8 על התלמידים לקבוע את סוגי הפאות של תיבה על סמך ממדיה . לתיבה שממדיה 58 ס " מ , 58 ס " מ ו - 20 ס " מ יש שתי פאות שהן ריבועים . התיבה שממדיה 40 ס " מ , 40 ס " מ ו - 40 ס " מ היא קובייה , ולכן כל פאותיה הן ריבועים . בתיבה שממדיה 40 ס " מ , 20 ס " מ ו - 58 ס " מ כל הפאות הן מלבנים שאינם ריבועים . פעילות 9 מוגדרת פעילות אתגר משום שיש צורך בתפיסה מרחבית טובה כדי לדעת על אילו ממדים יש להסתכל בכל פעם . הנה הדרך היחידה המתאימה לסידור הארון והארגז במחסן :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר