עמוד:104

פעילות הפתיחה ( עמוד 138 ) מטרת פעילות הפתיחה היא לחשוף את התלמידים למגוון גופים ולהציף ידע קודם על גופים . התלמידים מתבקשים להביא לכיתה קופסאות שונות , ועובדים בקבוצות של 5 - 4 תלמידים , כך שיהיו לכל קבוצה כ - 10 קופסאות למיין . בשלב הזה מבקשים מהתלמידים למיין את הקופסאות באופן חופשי על פי ראות עיניהם ולנסות להסביר על פי מה מיינו . ייתכן שהתלמידים לא יתארו את המיון בתכונות גאומטריות אלא במושגים מחיי היום - יום , כמו קופסאות בעלות פינות מעוגלות , קופסאות שמנות , קופסאות נמוכות , קופסאות משולשות וכדומה . מכיוון שהתיבה מוכרת לתלמידים מחיי היום - יום , ולרוב הם יודעים לזהות אותה באופן אינטואיטיבי , ייתכן שיצליחו ליצור קבוצת קופסאות שהן תיבות , אך לא ידעו להגדיר את התכונות הגאומטריות של תיבה . מבוא לפרק על פי ההמלצה בתכנית הלימודים , יש להקדיש שש שעות לפחות לנושא הזה . בפרק הזה התלמידים בונים תיבות , חוקרים את תכונותיהן וממיינים אותן לסוגים שונים . כמו כן התלמידים לומדים לזהות פריסות של תיבה , לחשב שטח פנים של תיבה ולמצוא אלכסון של תיבה . לפרק ״תיבות״ כמה מטרות : הכרת תיבות וחקירת תכונותיהן פיתוח כשרים גאומטריים כלליים , ובפרט ראייה מרחבית , למשל היכולת לזהות תיבה במצבים שונים במרחב , לדמיין תיבה שתיווצר מפריסה נתונה וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר