עמוד:99

בפעילות 2 מוצגים שישה מצולעים . התלמידים נדרשים למצוא את המצולע שסם הקוסם חושב עליו בעזרת רמזים הקשורים לסימטרייה של המצולעים . כל המצולעים הם משושים פרט לאחד , ובכל זאת לכל אחד מהם תכונות שונות של סימטרייה . הפעילות הזאת היא המשך וסיכום לדיון שהתחיל בפעילות . 1 בפעילויות 6 - 3 התלמידים חוקרים סימטרייה במשולשים . בפעילויות 3 ו - 4 על התלמידים לגזור משולשים מנייר מקופל . הם מגלים שמשולשים שגוזרים מנייר מקופל הם תמיד משולשים שווי שוקיים , אולם הם יכולים לקבל משולשים שונים מבחינת הזוויות שלהם ( קהי זווית , ישרי זווית או חדי זוויות ) . התלמידים כבר יודעים שצורות שאפשר לגזור מנייר מקופל הן צורות בעלות סימטרייה שיקופית , ולכן בפעילות הזאת הם מתחילים לקשר בין משולשים שווי שוקיים לסימטרייה שיקופית . בפעילות 5 על התלמידים למיין משולשים על פי הסימטריות שלהם . הם יכולים להשתמש בדף הגזירה המתאים מחוברת האבזרים ( עמוד 9 ) כדי לבדוק את הסימטריות . הנה הפתרון של הפעילות : השאלות בהמשך הפעילות מכוונות את התלמידים למצוא קשרים בין הסימטריות של המשולשים השונים ובין סוגי המשולשים במיון לפי צלעות ולפי זוויות . הם מסכמים את המסקנות שלהם בפעילות : 6 . 6 היעזרו בפעילות . 5 א . השלימו את הטבלה : סמנו V או . X ב . כמה קווי סימטרייה יש למשולש שווה צלעות ? 3 ג . כמה קווי סימטרייה יש למשולש שווה שוקיים שאינו שווה צלעות ? 1

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר