עמוד:97

בפעילות 10 התלמידים מתבקשים למיין אותיות לועזיות לפי סוגי הסימטרייה שלהן , בדומה לאופן שבו מיינו את הצורות באוסף הצורות : חידות מספרים עמוד – 123 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 142 – 135 ) בפעילות 11 התלמידים מתבקשים לעזור לגבע חוקר הטבע לחקור סימטרייה בחרקים ובפרחים , וכן בעצמים שיצר האדם . שימו לב שכשמדובר בתצלומים של עצמים אמתיים , הסימטרייה שלהם לעולם אינה מושלמת , ואפשר להגדיר " כמעט סימטרייה " סימטרייה . הנה פירוט סוגי הסימטרייה שבתמונות : סימטרייה סיבובית – וינקה ( דרגה , ( 5 חצצון ( דרגה , ( 3 שני פתיתי השלג ( דרגה , ( 6 טחנת הרוח ( דרגה , ( 4 פתילת המדבר ( דרגה , ( 5 חרצית ( דרגה 8 ) ומגן דוד ( דרגה . ( 6 סימטרייה שיקופית – חיפושית ( קו סימטרייה אחד ) , עכביש ( קו סימטרייה אחד ) , עלה מייפל ( קו סימטרייה אחד ) , פרפר ( קו סימטרייה אחד ) , זנב הלווייתן ( קו סימטרייה אחד ) , חצצון ( 3 קווי סימטרייה ) , שני פתיתי השלג ( 6 קווי סימטרייה ) , פתילת המדבר ( 5 קווי סימטרייה ) , חרצית ( 8 קווי סימטרייה ) , נמלה ( קו סימטרייה אחד ) , מגן דוד ( 6 קווי סימטרייה , ובדגל כולו 2 קווי סימטרייה ) . מומלץ לבקש מהתלמידים לצלם בעצמם עצמים בעלי סימטרייה שיקופית או סיבובית ולהראות אותם לכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר