עמוד:91

בפעילות 5 התלמידים נדרשים להשלים בעצמם צורות כך שיהיו בעלות סימטרייה שיקופית . זאת פעילות מאתגרת יותר , הדורשת תפיסה חזותית ודמיון . כדאי מאוד לעבוד בעיפרון כדי שיהיה אפשר למחוק ולתקן . שימו לב שלכל צורה יש להוסיף 3 משבצות בדיוק . בסעיפים ג ו - ד יש להוסיף משבצות משני צדי קו הסימטרייה . בסעיפים ה ו - ו נתונים שני קווי סימטרייה . כדאי להנחות את התלמידים להתייחס תחילה רק לקו אחד ולאחר מכן לעבור לקו השני . אפשר לבדוק את התשובות בעזרת השקף של רשת המשבצות : מעתיקים את הצורה לשקף , גוזרים סביבה ובודקים סימטרייה בעזרת קיפול הצורה או בעזרת היפוך שלה . הנה הפתרון לפעילות : . 5 בכל סעיף צבעו 3 משבצות כך שייווצרו צורות שיש להן סימטרייה שיקופית , והקווים האדומים יהיו קווי הסימטרייה . שימו לב : לפעמים צריך לצבוע משני הצדדים של קו הסימטרייה . שימו לב : בסעיף ה ובסעיף ו יש שני קווי סימטרייה . אפשר לבדוק אם צבעתם נכון בעזרת השקף של רשת המשבצות שבחוברת האבזרים ( עמוד : ( 21 אחרי שהשלמתם את הצורה העתיקו אותה על הרשת , קפלו לאורך הקו האדום ובדקו אם חלק אחד שלה מכסה בדיוק את החלק האחר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר