עמוד:83

בפעילות 16 נתונים שטח הגינה ( 22 מ " ר ) וההיקף שלה ( 20 מ ' ) , ויש למצוא את הצורה המתאימה . אפשר למצוא אותה בדרך של נסייה וטעייה . לרוב קל יותר לסרטט גינה המתאימה לשטח הנדרש ( 22 מ " ר ) ואז לבדוק אם היקפה מתאים . הנה שני סרטוטים אפשריים : בסעיף ב של פעילות 17 התלמידים מתבקשים להגדיל את שטח הגינה בשני ריבועי דשא בלי להגדיל את היקפה . הנה שני סרטוטים אפשריים : בסעיף ג , המוגדר אתגר , אפשר להוסיף לגינה המקורית שישה ריבועי דשא בלי לשנות את אורך הגדר הנדרש : בפעילות 18 מוצגים כמה נתונים , ועל התלמידים לבחור בעצמם את הנתונים המתאימים לכל שאלה . בחלק מהסעיפים די בבחירת הנתון המתאים כדי לענות על השאלה ( למשל בסעיף א ) ובחלקם יש לעשות חישוב כלשהו בעזרת הנתונים המתאימים ( למשל בסעיף ג ) . הצורך לבחור את הנתונים המתאימים מדמה מצבים מחיי היום - יום , שבהם שאלות אינן בהכרח מופיעות בצמוד לנתונים הנדרשים כדי לענות עליהן . הבחירה דורשת חשיבה עצמאית והבנה אמתית של המצב ושל הנתונים . כמו כן הבחירה מחדדת את ההבחנה בין שטח להיקף ומדגישה את המשמעויות של כל אחד מן המושגים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר