עמוד:77

אילו נשאלו מהי יחידת המידה שהשתמשו בה , היו בוודאי עונים " משבצת " , אולם משבצת היא יחידת שטח ולא יחידות אורך . לכן כדי למצוא את היקף הצורה יש למנות את הקטעים היוצרים את היקף הצורה , כך : סוג נוסף של טעויות קשור לתפיסה השגויה שלפיה למצולע ששטחו גדול משטחו של מצולע אחר יהיה גם היקף גדול יותר מלמצולע האחר . באופן אינטואיטיבי קל יותר להשוות שטחים על פי אומדן מלהשוות היקפים על פי אומדן . לכן תלמידים נוטים לבסס תשובות בנוגע להיקפים של מצולעים על אומדן של השטחים שלהם . לדוגמה : קל לראות שלמלבן הירוק יש שטח גדול יותר מלמלבן הצהוב . תלמידים רבים יטענו שגם היקף המלבן הירוק גדול מהיקף המלבן הצהוב , אך למעשה שני ההיקפים שווים זה לזה . כדי לחדד מחדש את המושג היקף , להבחין בינו ובין שטח ולהפחית את הטעויות ואת התפיסות השגויות , החלק הראשון של יחידה ב מוקדש למדידת היקפים בלבד , בנפרד מהעיסוק בשטח . בהמשך היחידה עוסקים בשני המושגים יחד . עמודים 98 - 92 פעילות 1 משמשת להצגת הנושא , ומומלץ לפתור אותה בהנחיית המורה ולקיים דיון . התלמידים מתבקשים להתבונן בסרטוטים המוקטנים של גן העירייה שגברת גנית מקיפה בהליכת הבוקר שלה , ושל הפארק העירוני שמר גנית מקיף בהליכת הבוקר שלו , ומתבקשים לקבוע איזה מן המסלולים ארוך יותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר