עמוד:66

פעילות 1 משמשת פתיחה לנושא , והתלמידים פותרים אותה בהנחיית המורה ומקיימים דיון . כדאי לקרוא יחד את השאלה שבסעיף א כדי לוודא שהיא ברורה , ואז לתת לתלמידים זמן לחשוב ולהציע פתרונות . רצוי שהתלמידים יעבדו בסעיף הזה בזוגות או בקבוצות . לאחר מכן יש לדון בתשובות שעלו . בסעיפים ב ו - ג התלמידים יכולים לעבוד באופן עצמאי , אך מומלץ לדון בתשובות . בפעילות מציגים לתלמידים בעיה הקשורה בהשוואת שטחים . דרור ומאיה עברו לבית חדש , ועליהם לבחור לעצמם חדר שינה מתוך שלושת חדרי השינה בבית . האחים מעוניינים שיהיה להם מקום רב לשחק , ולכן הם רוצים לגלות לאיזה חדר השטח הגדול ביותר . שלושת החדרים מרוצפים באריחים מאותו סוג . כיצד ידעו מאיה ודרור לאיזה חדר השטח הגדול ביותר ? ראשית מבקשים מהתלמידים לשער . יש לוודא שהתלמידים מבינים שהמושג " שטח" נוגע לפנים של הצורה , ובמקרה הזה לרצפה . אפשר לבקש מהם לסמן את השטח של החדרים שבציור או להראות אותו על הלוח . עם המורה . 1 בבית החדש של האחים מאיה ודרור יש שלושה חדרי שינה המרוצפים באריחים זהים . לפניכם סרטוטים מוקטנים של רצפות החדרים . א . מאיה ודרור רוצים לבחור את החדר בעל השטח הגדול ביותר . > שערו : לאיזה חדר השטח הגדול ביותר ? דיון איך אפשר לדעת לאיזה חדר השטח הגדול ביותר ? > נשתמש באריח כיחידת מידה . מהם שטחי החדרים ? חדר א : אריחים חדר ב : אריחים חדר ג : אריחים ממדי החדרים נבחרו כך שיהיה קשה להשוות את שטחיהם בלי חישוב , ולכן סביר שהשערות התלמידים יהיו מגוונות . לאחר שהתלמידים נותנים את השערותיהם , מתקיים דיון – איך אפשר לדעת בוודאות מה נכון ? סביר להניח שהתלמידים יעלו את הרעיון להשתמש באריחים ולבדוק כמה אריחים יש על כל רצפה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר