עמוד:68

בסעיף ג התלמידים מתבקשים למצוא את שטח השטיח . השטיח אינו מחולק למשבצות , וכדי למצוא את מספר אריחי הרצפה שמתחתיו יש להיעזר בחלקי הרצפה הנראים . תלמידים המתקשים יכולים לצייר את האריחים על השטיח , ואחרים יכולים להסתפק בלדמיין את האריחים . אפשר לעזור לתלמידים באמצעות שאלות מפורשות : כמה שורות של אריחים השטיח מסתיר ? כמה אריחים יש בכל שורה ? את שטח הרצפה שאינו מכוסה בשטיח מחשבים בעזרת תרגיל חיסור . הסעיף הזה דורש חשיבה ברמה גבוהה יותר משני הסעיפים הקודמים , ושלושת הסעיפים יחד משמשים הכנה לסוגי הפעילויות שיופיעו בהמשך היחידה . בפעילות 2 מתרגלים חישוב שטחים של מצולעים שונים . התלמידים יכולים לפתור את הפעילות באופן עצמאי , כל אחד לפי רמתו ( מנייה של משבצות או חישוב בעזרת חלוקה למלבנים ) . כדי לכתוב כל שטח במקום המתאים , על התלמידים לדעת את הסוג של כל אחד מהמצולעים . כך הם מקשרים את הפעילות לנושאים שנלמדו ביחידות קודמות ומחזקים את ההבנה שמתמטיקה היא מכלול , והנושאים השונים קשורים זה לזה ושלובים זה בזה . עמודים 75 - 74 בפעילות 3 התלמידים מכירים את הסנטימטר הרבוע ( סמ " ר ) . בתחילת הפעילות הם מחשבים שטחים של שני מלבנים , ובכל אחד מהם הם משתמשים ביחידת מידה שונה . לכן גם אם חישבו נכון את השטח של שני המלבנים , הם אינם יכולים להשוות בין השטחים . מכך נובע הצורך ביחידת מידה אחת מוסכמת ומשותפת . . 3 לפניכם שני סרטוטים של מלבנים . מלבן א מלבן ב א . השלימו . שטח מלבן א הוא שטח מלבן ב הוא באיזה מלבן יש משבצות רבות יותר ? דיון האם אפשר להסיק מכך שהשטח של המלבן הזה גדול יותר ? איך אפשר לדעת לאיזה מהמלבנים שטח גדול יותר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר