עמוד:75

באופן דומה בפעילות 21 נתון שאורך הצלעות של כל אריח הוא 20 ס " מ . כלומר ריבוע של 5 שורות של 5 אריחים יהיה ריבוע שאורך כל צלע שלו 100 ס " מ , כלומר 1 מ ' . אם מסמנים ריבועים כאלה על הרצפה מוצאים ששטחה 6 מ " ר . בפעילות 22 יש לוודא שהתלמידים מבינים כיצד לפרש את הסרטוטים . בסעיף א , לפני שהתלמידים מתחילים לבדוק את ההצעות , כדאי לשאול כמה שאלות הבודקות את הבנתם . למשל : מה שטח הספרייה בהצעה א ? מה מידות חדר הקולנוע בהצעה ב ? לאחר מכן התלמידים עוברים על רשימת הדרישות בנוגע לחדרי המועדון ובודקים אילו מהן מתקיימות בסרטוטים . הצעה א נפסלה מאחר שחדר הקולנוע בה אינו בצורת ריבוע . הצעה ב נפסלה מאחר ששטח הספרייה קטן מדי 38 – מ " ר ולא 40 מ " ר . לאחר שהבינו כיצד נראה סרטוט של מועדון ובחנו את ההצעות הפסולות , התלמידים בשלים להכנת הצעה משלהם , כפי שהם מתבקשים לעשות בסעיף ב . הסרטוט נעשה על רשת משבצות כדי לעזור לתלמידים לסרטט במדויק ולשמור על פרופורציות . כל משבצת בסרטוט מייצגת ריבוע של 1 מ " ר במציאות . בסעיף ג אפשר לחשב את שטח רצועת הדשא בעזרת חלוקה למלבנים בדרכים שונות , למשל כך : לחילופין אפשר לחשב את השטח של המלבן הכולל את המבנה ואת הדשא שסביבו , ולהחסיר ממנו את שטח המלבן של המבנה . השטח הכולל של רצועת הדשא הוא 128 מ " ר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר