עמוד:74

אפשר לחלק את האולם בדרכים שונות . בכל הדרכים השטח של כל חלק יהיה 14 מ " ר . הנה שתי חלוקות לדוגמה : התלמידים יכולים למצוא פתרון בדרך של נסייה וטעייה : להתחיל מחלוקה שרירותית , לבדוק את השטח של כל חלק ואז " לתקן " את החלוקה – להעביר שטחים מחלק לחלק – עד שנוצרים שטחים שווים . לחילופין אפשר לחשב את השטח הכולל של החדר 42 – מ " ר , לחלק אותו ב - 3 ולמצוא שהשטח של כל חלק צריך להיות 14 מ " ר . רצוי לאפשר לתלמידים למצוא את הדרך הנוחה להם בלי לכוון לדרך חשיבה מסוימת . בפעילויות 20 ו - 21 התלמידים מתבקשים למצוא את שטחה של רצפה במ " ר על סמך המידע הנתון – מספר האריחים על הרצפה וגודלו של כל אריח . גם במציאות פעמים רבות נוח יותר לוותר על המדידה בסרט מדידה ולהיעזר באריחים שאורכי הצלעות שלהם ידועים כדי למצוא גדלים של חדרים או של רהיטים . בפעילות 20 נתון שאורך כל צלע של האריחים הוא 50 ס " מ . לכן שטח ריבוע המורכב מ - 4 אריחים הוא 1 מ " ר . אפשר לסמן על רצפת חדר א ריבועים של 1 מ " ר ולמצוא ששטחו 9 מ " ר : חדר א חדר ב את חדר ב אי אפשר לחלק לריבועים של 1 מ " ר , ולכן סעיף ג מוגדר אתגר . יש לשים לב לכך שאם שטחם של 4 אריחים המסודרים כריבוע הוא 1 מ " ר , זה יהיה שטחם גם אם הם מסודרים כמלבן . לכן אפשר לחלק את חדר ג לקבוצות של 4 אריחים כך : ולמצוא ששטחו 10 מ " ר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר