עמוד:59

הנה דוגמאות למרובע משלושה משולשים ( סעיף ב ) : בסעיף הזה יש שתי אפשרויות להרכבת מרובע , אבל בשני המקרים מתקבל טרפז . כדאי לעודד את התלמידים לחשוב על יותר מתשובה אפשרית אחת משום ששני הטרפזים המתקבלים שונים זה מזה בתכונותיהם . הנה דוגמאות לשלושה מרובעים שונים , שכל אחד מהם מורכב מארבעה משולשים ( סעיף ג ) : גם בסעיף הזה , בדומה לסעיף א , חשוב לוודא שהתלמידים מרכיבים שלושה מרובעים שונים ולא את אותו מרובע המונח בכיוונים שונים . בפעילות 19 מחלקים מרובעים לשני חלקים זהים ( חופפים ) בעזרת סרטוט אלכסון ובודקים אילו משולשים התקבלו . הפעילות הזאת קושרת נושאים שנלמדו בשלוש יחידות שונות : אלכסונים של מצולע , מרובעים ומשולשים . הצעה לפעילות סיכום : חיפוש בדף המצולעים המחיק בנספח שבסוף המדריך מצורף דף כרטיסים לגזירה , ועליהם תיאורים של מצולעים שונים שאפשר למצוא בדף המצולעים המחיק . בתיאורים שעל הכרטיסים מצויים כל המושגים שנלמדו ותורגלו במהלך הפרק " מצולעים " . אפשר להגריל בכל פעם כרטיס אחר ולבקש מכל התלמידים למצוא בדף המצולעים שלהם מצולע המתאים לתיאור על הכרטיס .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר