עמוד:57

לתלמידים בכיתה ד אין עדיין די ידע בגאומטרייה כדי להסביר מדוע אי אפשר לבנות משולשים המתאימים לשני התאים הריקים . ההסבר המתמטי הוא שסכום הזוויות במשולש הוא , 180 ובמשולש שווה צלעות כל הזוויות שוות , ולכן בכל משולש שווה צלעות יהיו שלוש זוויות של 60 ( , ( 180 : 3 = 60 כלומר זוויות חדות . התלמידים יכולים לנסות לבנות משולשים מרצועות נייר שוות באורכן ולראות שאי אפשר לבנות משולש שווה צלעות שיש לו זווית ישרה או קהה . לאחר מיון המשולשים בטבלה , כל משולש מסווג על פי שני קריטריונים . כך למשל משולש 6 הוא משולש ישר זווית ושונה צלעות . מומלץ לבקש מהתלמידים להתאים את הסוג המדויק לכל משולש בעזרת הטבלה . פעילויות 17 – 12 מחזקות את היכולת של התלמידים לזהות משולשים ולבנות אותם לפי שני המיונים . בפעילויות 14 , 12 ו - 17 כדאי לעודד את התלמידים לאתר כמה שיותר משולשים שונים המתאימים לתיאורים . הנה סרטוטים לדוגמה : . 12 צבעו בסרטוט משולשים שהם גם קהי זווית וגם שוני צלעות . . 14 צבעו בסרטוט משולשים שהם גם חדי זוויות וגם שוני צלעות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר