עמוד:55

הנה סרטוטים אפשריים לפעילות : 7 . 7 בכל משולש סרטטו קטע אחד שיחלק אותו למשולשים המבוקשים . א שני משולשים קהי זווית : ב שני משולשים ישרי זווית : ג משולש ישר זווית ומשולש קהה זווית : בסוף הפעילות מקיימים דיון כהקדמה לפעילויות שבעמודים הבאים : דיון האם אפשר למיין את המשולשים של שלומית בדרך נוספת ? כיצד ? מומלץ לא לכוון את התלמידים לתשובה מסוימת ולאפשר להם לחשוב באופן חופשי . בוודאי יהיו תלמידים שיעלו את נושא המיון לפי צלעות משום שהוא נלמד בעבר . עמודים 60 – 59 בחלק הזה התלמידים חוזרים על נושא מיון המשולשים לפי צלעות . פעילות 8 היא פעילות תזכורת , שמשווים בה את אורכי הצלעות של משולשים חדשים ונזכרים בהגדרות של משולש שווה שוקיים ושל משולש שווה צלעות . אפשר למדוד את הצלעות בסרגל או להשוות את האורכים בעזרת מתווך : לסמן את האורך של צלע אחת על פס נייר ולהשוות אותו לאורך הצלע האחרת . למשולש ד אין צלעות שוות , ולכן הוא היחיד שאינו שווה שוקיים . במשולשים ו ו - ח כל שלוש הצלעות שוות , ולכן אלה משולשים שווי צלעות . בפעילות 9 משווים את אורכי הצלעות של המשולשים מדף המשולשים של שלומית , ולאחר הבדיקה קובעים מה הסוג של כל משולש – שווה צלעות , שווה שוקיים או שונה צלעות . חשוב לתעד את הממצאים ולכתוב את הסוג המתאים לכל משולש בעמוד , 55 לצד הסוג הכתוב מהמיון על פי זוויות . בהמשך ישתמשו התלמידים בסימונים האלה לצורך המיון הכפול . שימו לב שמשולשים שווי צלעות הם גם שווי שוקיים . עם זאת מאחר שההגדרה של משולש שווה צלעות כוללת בתוכה גם את התכונות של משולש שווה שוקיים , אין צורך לציין את שני הסוגים . משולשים 4 ו - 11 הם שווי צלעות . משולשים 9 , 8 , 7 , 3 , 1 ו - 14 הם שווי שוקיים ( שאינם שווי צלעות ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר