עמוד:54

חשוב לתעד את הממצאים ולכתוב את הסוג המתאים לכל משולש בעמוד . 55 בהמשך הם ישתמשו בסימונים האלה לצורך המיון הכפול . ההגדרות למונחים " ישר זווית " ו " קהה זווית " מוצגות כתזכורת , שכן התלמידים למדו אותן כבר בכיתה ג . משולשים 10 , 6 , 3 ו - 14 הם ישרי זווית . משולשים 5 , 2 , 1 ו - 9 הם קהי זווית . משולשים 12 , 11 , 8 , 7 , 4 ו - 13 הם חדי זוויות . בפעילות 5 התלמידים מגלים שבמשולשים ישרי זווית ובמשולשים קהי זווית שתי הזוויות האחרות הן זוויות חדות . כדאי לקיים את הדיון שלאחר פעילות : 5 דיון האם יכול להיות משולש שלו שתי זוויות ישרות ? האם יכול להיות משולש שלו שתי זוויות קהות ? נסו לסרטט משולשים כאלה במחברת . העובדה שדי בזווית קהה אחת , כדי שמשולש ייחשב " קהה זווית " אינה ברורה מאליה . התלמידים יכולים לנסות לסרטט משולש שיש בו שתי זוויות קהות ולראות שזה אינו אפשרי . בפעילות 6 התלמידים מיישמים את הגדרות המשולשים על פי זוויותיהם . הם מתבקשים לסרטט משולשים מתאימים בשני סוגים של לוחות נקודות . כדאי לעודד את התלמידים לסרטט משולשים גם בכיוונים לא שגרתיים . חשוב לוודא שכל קדקודי המשולשים נמצאים על נקודות הלוח . סרטוטים לדוגמה : . 6 בכל סעיף סרטטו משולש ישר זווית , משולש קהה זווית ומשולש חד זוויות . כתבו מתחת לכל משולש את סוגו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר