עמוד:49

בחידה הזאת יש לספור ריבועים . לא די לדעת מהו ריבוע כדי לענות נכון על השאלה . יש לשים לב לכל הריבועים בסרטוט ולמנות אותם בשיטתיות כדי לא לשכוח אף אחד , אך גם לא למנות את אותו ריבוע פעמיים . כדאי להדגיש לפני התלמידים שהחידה עוסקת בריבועים בלבד ולא במלבנים אחרים . בסרטוט יש 16 ריבועים . הנה ההסבר : יש 4 ריבועים קטנים : 9 ריבועים גדולים יותר ( לא לשכוח את הריבוע הנמצא באמצע ומחולק ל - 4 ריבועים קטנים ) : ועוד 3 ריבועים גדולים עוד יותר : כלומר 16 ריבועים בסך הכול ( . ( 4 + 9 + 3 = 16 עמודים 49 - 48 בפעילות 5 התלמידים פוגשים גם את המעוין וחוקרים את הדמיון ואת ההבדלים בין התכונות שלו לתכונות המלבן והריבוע . התלמידים נדרשים למדוד את אורכי הצלעות בסרגל ולבדוק אם יש למרובעים זוויות ישרות בעזרת סרגל משולש או בעזרת פינה של דף . הנה הפתרון של הפעילות : עם המורה . 5 לפניכם סרטוטים של שלושה מרובעים . א . בדקו עבור כל מרובע : אילו מהתכונות מתקיימות בו ? סמנו V או X בטבלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר