עמוד:48

פעילות 4 בוחנת את בקיאות התלמידים בתכונות המלבן והריבוע ובודקת אם הם מבינים את קשרי ההכלה שנלמדו עד כה בפרק . בפעילות מוצגת רשימת היגדים , והתלמידים נדרשים לבדוק עבור כל היגד אם הוא נכון או לא נכון . הנה הפתרון של הפעילות : . 4 הקיפו נכון או לא נכון . א לכל מלבן יש שני זוגות של צלעות מקבילות . נכון / לא נכון ב יש מלבן שיש בו זווית חדה . נכון / לא נכון ג הצלעות הנגדיות של כל מלבן שוות . נכון / לא נכון ד יש ריבוע שלא כל הצלעות שלו שוות . נכון / לא נכון ה מלבן שכל הצלעות שלו שוות הוא ריבוע . נכון / לא נכון ו בכל מלבן כל הזוויות ישרות . נכון / לא נכון ז כל מלבן הוא גם ריבוע נכון / לא נכון הקיפו מילה , לפי את האותיות הסדר : שליד גאוס המשפטים שסימנתם כנכונים והרכיבו מהן בדיקה האם קיבלתם שם של מתמטיקאי מפורסם ? מתחת לפעילות 4 יש חידה . כשמגדירים שאלה " חידה " רוצים להבהיר לתלמידים שזאת שאלה הדורשת מחשבה ולא רק הבנה של החומר , ושאינם מוכרחים לדעת מיד איך לפתור אותה . כמו כן כשמדובר בחידה יש לגיטימציה רבה יותר לטעות או לא לדייק בפתרון . חידה 16 כמה ריבועים יש בסרטוט ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר