עמוד:43

עמודים 43 – 42 בפעילויות 9 - 8 התלמידים ממיינים את המצולעים על פי מספר הזוויות הישרות שלהם ומכירים את ההגדרה של מלבן כהכנה ליחידה הבאה , העוסקת במלבן ובריבוע . בפעילות 8 חוזרים למרובעים שבעמוד 38 וממיינים אותם לפי מספר הזוויות הישרות שלהם . יש לוודא שהתלמידים זוכרים מהי זווית ישרה וכיצד מוצאים אותה . הנה הטבלה המלאה : ב . מיינו את המרובעים לפי מספר הזוויות הישרות שיש להם וכתבו את האותיות של המרובעים במקומות המתאימים בטבלה . לפני סעיף ג מופיעה הגדרת המלבן , ובעזרתה הם מתבקשים לסמן את המלבנים שבציור המרובעים ( כ , ס ו - פ ) . באותו ציור הם סימנו קודם את המקביליות ואת הטרפזים . הציור שבעמוד 38 ייראה עכשיו כך : הנה כל המרובעים שבדף המצולעים : בסוף פעילות 8 התלמידים שמים לב לכך שליד כל המלבנים כבר כתוב " מקבילית " . אחרי הגילוי באה הטענה המסכמת כי מלבן הוא למעשה מקבילית מיוחדת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר