עמוד:38

מתחת לפעילות 8 יש הגדרה : מצולע שכל האלכסונים שלו נמצאים בתוכו נקרא מצולע קמור . ההגדרה הזאת היא בגדר העשרה , והתלמידים אינם נדרשים לזכור אותה . עמודים 36 – 34 פעילויות 12 – 9 עוסקות בחקירת הקשר בין מספר הקדקודים במצולע למספר האלכסונים היוצאים מכל קדקוד שלו . בפעילויות 11 - 9 התלמידים בודקים כמה אלכסונים יוצאים מכל קדקוד במצולעים שונים , ובפעילות 12 הם מרכזים את כל הנתונים שמצאו בפעילויות הקודמות בטבלה ומזהים את החוקיות . העובדה שמכל קדקוד במצולע מסוים יוצא אותו מספר של אלכסונים אינה ברורה מאליה . התלמידים מעבירים תחילה אלכסונים מקדקוד מסומן , ולאחר מכן בודקים אם מקדקוד אחר באותו מצולע יוצא אותו מספר של אלכסונים . לפני הסיכום שבפעילות 12 העובדה הזאת נכתבת במפורש . פעילות 9 עוסקת במרובעים , פעילות 10 במשולשים ופעילות 11 במחומשים , במשושים ובמשובע . הטבלה שבפעילות 12 מסכמת את ממצאי החקירה של שלוש הפעילויות שלפניה . התלמידים ממלאים את הטבלה על פי התנסותם בפעילויות . 11 - 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר