עמוד:31

הנה דוגמאות לצורות המופיעות בציור ( מסומנות בצהוב ) : יש בציור גם עיגולים , משולשים , מרובעים מסוגים שונים , מחומשים ועוד . אפשר להקרין את התמונה על הלוח ולהזמין תלמידים לסמן עליה צורות . על כל צורה אפשר לשאול מהי . אפשר לכוון את התלמידים למצוא בציור צורה מסוימת , למשל מחומש או צורה שאינה מצולע . אחרי הפעילות מקיימים דיון : דיון האם כל הצורות שבציור הן מצולעים ? אם מצאתם צורות שאינן מצולעים , הסבירו מדוע אינן מצולעים . חשוב לוודא שהתלמידים מבחינים בין מצולעים לצורות שאינן מצולעים , בפרט צורות שרק קו אחד בהן אינו ישר , ולכן הן " כמעט מצולעים " , כמו הצורה שאינה מצולע בדוגמה שלמעלה . בפעילות 2 חוקרים את המצולעים המופיעים בדף המצולעים המחיק שבחוברת האבזרים ( עמוד . ( 22 שימו לב : דף המצולעים מיועד לעבודה כפי שהוא . אין לגזור את המצולעים . מטרת הפעילות היא לחזור על המושגים " קדקוד " ו " צלע " ולסווג מצולעים לסוגים על פי מספר הצלעות והקדקודים שלהם . דף המצולעים המחיק מאפשר לתלמידים לעבוד בנוחות : באפשרותם לסמן צלעות בזמן הספירה , לסמן את סוגי המצולעים הרלוונטיים בכל סעיף ולמחוק את הסימונים במידת הצורך . דף המצולעים ישמש אותם גם ביחידות הבאות , ולכן יש לשמור אותו . מומלץ אף לאסוף את הדפים מהתלמידים בסוף הפעילות ולשמור אותם בכיתה . לצבעי המצולעים אין כל חשיבות , ואין צורך לחפש מכנה משותף למצולעים שצבעיהם דומים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר