עמוד:17

שימו לב : אם מנסים לענות על השאלה בעזרת תרגיל , עלולים לטעות . התרגיל 23 – 14 = 9 מתאים למציאת מספר היממות השלמות בין י " ד בתשרי ל - כ " ג בתשרי , ולא את מספר הימים . בהמשך הפעילות יש שאלת אתגר : » פרק הזמן הארוך ביותר ללא חופשה מהלימודים הוא בין חופשת חנוכה לחופשת פורים . מה משכו ? חודשים ו ימים . זוהי שאלה מורכבת יותר גם להבנה וגם לחישוב . חופשת חנוכה מסתיימת ב - ב ' בטבת , ולכן ב - ב' באדר יעברו שני חודשי לימודים מלאים מסוף החופשה הזאת . מונים ( בעזרת הלוח ) את הימים הנוספים עד י " ג באדר , היום הראשון של חופשת פורים : ג ' , ד ' , ה ' , ו ' , ז ' , ח ' , ט ' , י ' , י " א ו - י " ב 10 – ימי לימוד נוספים . לכן משך הזמן בין חופשת חנוכה לחופשת פורים הוא חודשיים ו - 10 ימים . בפעילויות 9 – 6 התלמידים עוסקים במניין השנים בלוח העברי . בלוח העברי גם השנים , כמו הימים , נספרים באותיות . השימוש בכללי הגימטרייה נעשה מורכב יותר כשעוסקים במספרים גדולים . התלמידים רגילים למנייה לפי השיטה העשרונית , שבה הערך של כל ספרה נקבע על פי מקומה . בגימטרייה הערך של כל אות קבוע , ואינו תלוי במקומה . התלמידים עלולים להתבלבל מכך שלשתי אותיות שונות יש ערך במאות ( 400 = ת ו - ש , ( 300 = ושארבע אותיות יוצרות מספר תלת - ספרתי . הערך של הצירוף תשע " ה הוא , 775 אך למעשה הצירוף תשע " ה הוא קיצור של ה ' תשע " ה . ה' מייצג . 5 , 000 ה ' תשע " ה היא שנת 5 , 775 לספירה היהודית . בפעילויות שביחידה הזאת אפשר להיעזר בטבלת ערכי האותיות בגימטרייה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר