עמוד:15

עמודים 16 - 12 לפני שמתחילים בפעילויות ביחידה התלמידים מתבקשים להתבונן יחד בלוח השנתי ומקיימים את הדיון שבראש עמוד : 12 דיון התבוננו בלוח השנתי . איפה רואים את שמות החודשים העבריים בלוח ? באיזה תאריך לועזי התחיל חודש תשרי בשנת ? 2014 אילו חודשים עבריים היו בפברואר ? 2015 עד כה התמקדו התלמידים בתאריכים הלועזיים בלבד בלוח השנה השנתי , אך גם התאריכים העבריים מופיעים בו . החודשים העבריים בולטים פחות בלוח ומסודרים בצורה נוחה פחות משום שכל חודש מתפרס על שתי שורות , וכל שורה מורכבת מסופו של חודש אחד ומתחילתו של חודש אחר . לכן חשוב לעזור לתלמידים להתמצא בלוח . אפשר להציע לתלמידים המתקשים להדגיש בטוש את כל הפרטים בלוח השייכים ללוח העברי – השנה , שמות החודשים והאותיות המייצגות את הימים בכל חודש . לאחר שמבינים איך לקרוא את הלוח , אפשר להיעזר בו כדי לפתור את הפעילויות ביחידה . בפעילות 1 התלמידים מכירים את שמות החודשים העבריים ואת הסדר שלהם , ומקשרים בין חגים ואירועים נוספים ובין רצף החודשים . מרבית התלמידים מכירים את השמות של רוב החודשים העבריים ואף יודעים לקשר בין החודשים ובין חגים מסוימים או עונות השנה . עם זאת לעתים אינם זוכרים את כל 12 החודשים לפי הסדר . פעילויות 4 - 2 עוסקות בימים בחודש . בלוח העברי מסמנים את הימים באותיות ולא במספרים . בפרק " גימטרייה " בספר " שבילים פלוס , " 9 שנלמד בכיתה ג , הכירו התלמידים את הערכים הגימטריים של האותיות ולמדו " לספור " באותיות . פעילות 2 משמשת תזכורת לשיטת הספירה הזאת : התלמידים משלימים את האותיות לפי הסדר , ואם אינם זוכרים הם נעזרים בלוח . התזכורת בפעילות 2 נוגעת לכתיבת המספרים 15 ו - : 16 תזכורת המספרים 15 ו 16 יוצאי דופן בצורת הכתיבה שלהם . את המספר 15 כותבים באותיות טו ( 9 + 6 = 15 , 6 = ו , 9 = ט ) את המספר 16 כותבים באותיות טז ( 9 + 7 = 16 , 7 = ז , 9 = ט )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר