עמוד:14

ב . לוח השנה העברי ( עמודים 16 – 12 ) הצעה לפעילות פתיחה כהכנה לפעילויות ביחידה הזאת מומלץ לחזור על פעילות הפתיחה הכיתתית ( פעילות 2 בעמוד , ( 4 אך הפעם , במקום החודשים הלועזיים , לכתוב את החודשים העבריים שנולדו בהם התלמידים . . 2 פעילות כיתתית ימי ההולדת של ילדי הכיתה » כל תלמיד כותב על פתק את שמו ואת שם החודש העברי שהוא נולד בו . » התלמידים מסתדרים בקבוצות לפי חודשי הלידה . דיון באיזה חודש עברי נולדו הילדים הרבים ביותר ? באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת בחורף ? באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת בחופשת הקיץ ? באילו חודשים נולדו הילדים החוגגים יום הולדת באביב ? האם יש חודשים שלא נולד בהם שום ילד מהכיתה ? מי חוגג יום הולדת בחודש הנוכחי ? » כותבים על הלוח את שמות החודשים לפי הסדר , והתלמידים מדביקים את הפתקים ליד החודשים המתאימים . בזמן הפעילות התלמידים לומדים את סדר החודשים העבריים ומקשרים בין חודשי השנה ובין אירועים מוכרים – ימי ההולדת של חבריהם ועונות השנה . כמו כן העובדה שהתלמידים עשו את הפעילות בחודשים הלועזיים וחוזרים עליה בחודשים העבריים מאפשרת להם לגלות קשרים בין הלוחות . למשל החלוקה לקבוצות שונה – ילדים שנולדו באותו חודש לועזי אינם בהכרח חולקים גם את חודש הלידה העברי ולהפך , אך הסדר בין קבוצות התלמידים נשאר דומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר