עמוד:11

עמודים 11 - 9 בפעילויות 7 ו - 8 התלמידים מכירים את לוח השנה החודשי ולומדים להתמצא בו . בלוח החודשי מופיעים גם התאריכים העבריים . יש למקד את התלמידים בתאריכים הלועזיים , שעליהם הם לומדים ביחידה הזאת , אך לציין שבהמשך ילמדו גם על התאריכים העבריים . כדאי להציג לתלמידים גם את הלוח של חודש ספטמבר בשנה הנוכחית ולבחון את הדמיון ואת השוני בין החודשים . למשל , אפשר למצוא שבשני החודשים ( ספטמבר 2014 וספטמבר הנוכחי ) יש 30 ימים בסך הכול ובשניהם חוגגים את ראש השנה , אך שני החודשים אינם מתחילים ואינם מסתיימים באותו יום בשבוע , וראש השנה חל בימים שונים בכל חודש . אחרי פעילות 8 מוצגת הצורה המקובלת לכתיבת תאריך : את תאריך מסיבת הפיג ' מות של רותם אפשר לכתוב גם כך : ( לפעמים כותבים את השנה בקיצור , כך : . 18 . 9 . 14 ) בהמשך יוכלו התלמידים לכתוב תאריכים כך או בדרך הארוכה יותר ( 18 בספטמבר , ( 2014 לבחירתם . בפעילויות 11 - 9 התלמידים מכירים את לוח השנה השנתי ולומדים להתמצא בו . הלוח השנתי נמצא בחוברת האבזרים ( עמוד 17 ) ובעמוד 23 בספר לתלמיד . יש בו מידע רב , וממבט ראשון הוא עלול להיראות מאיים . מומלץ לאפשר לתלמידים לנסות לגלות בעצמם כיצד לקרוא את הלוח , ולאחר מכן לסכם יחד את שגילו בעזרת השאלות בדיון : דיון איפה רואים את שמות החודשים הלועזיים בלוח ? איפה רואים את ימות השבוע ? הלוח מתחיל בספטמבר . 2014 אילו חודשים נוספים בלוח שייכים לשנת ? 2014 אילו חודשים שייכים לשנת ? 2015 כל שורה בלוח מייצגת חודש שלם , וכל טור מייצג יום בשבוע . החודשים מתחילים במקומות שונים בשורה לפי היום בשבוע שהם מתחילים בו . הלוח מציג את החודשים ספטמבר עד דצמבר בשנת 2014 וינואר עד אוגוסט בשנת . 2015 בלוח השנתי יש גם מידע בנוגע לחגים ולמועדים , אך בשלב הזה אפשר להתעלם מהמידע הזה . הסבירו לתלמידים שיעסקו בהם בהמשך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר