עמוד:262

. 3 א . העתיקו מהקטע את המילים שתפקידן התחבירי הוא תמורה . ב . ציינו את המילים שאותן היא ממירה ואת התפקיד התחבירי שלהן . . 4 לפניכם תגובית שפורסמה בעקבות ההמלצות . בתגובית יש בעיית תקינות אחת . העתיקו את החלק שאינו תקין וכתבו את הנוסח התקין . קראתי את המאמר בעיון . בהנחיות של המומחים באים לידי ביטוי תגליות מדעיות והמלצות של רופאים . חבל שלא מיישמים אותן בצהרונים בבתי הספר ובגני הילדים ! הילדים שלנו אוכלים אוכל מעובד ובריאותם נפגעת ! תרגיל 2 לפניכם שישה משפטים , ובכל אחד מהם המילים סין או סינית מסומנות . . 1 בשנים האחרונות סין מתפתחת כלכלית בקצב מהיר . . 2 כמעט כל דבר מיוצר לאחרונה בסין בכמויות אדירות . . 3 במספר בתי ספר בארץ התחילו ללמד השנה סינית כשפה שלישית . . 4 לעתים לימודי סינית מתחילים בבית הספר היסודי , למשל בכיתה ה ' . . 5 עם הגעתו לסין החל ערן זהבי לשחק כדורגל באחת הקבוצות הידועות . . 6 הרווחים של חברת האופנה " פראדה " זינקו בסוף השבוע בזכות סינים חובבי אופנה . . 1 ציינו מעל כל מילה מסומנת את תפקידה התחבירי . . 2 א . העתיקו ממשפטים 4 , 3 ו - 5 את הנשוא . משפט 3 משפט 4 משפט 5 ב . באיזה משפט סוג הנשוא שונה ? במה הוא שונה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר