עמוד:252

. 3 ציינו את תפקידן התחבירי של המילים המסומנות . . 1 בטיול הג ' יפים ברמות מנשה ראינו מערות עתיקות . . 2 את הטיול ליווה מדריך מנוסה . . 3 הגענו למסלול הרגלי מאובקים . . 4 הלכנו ברגל במשך שעה אל המפל . . 5 גם בעונת הקיץ ליווה אותנו לאורך המסלול צליל פכפוך המים . . 6 עם סיום המסלול התכבדנו באבטיח צונן בחניון . . 7 קינחנו במסעדה ביוקנעם בארוחה דשנה . תרגיל 4 לפניכם קטע קצר העוסק במצב הרוח . קראו אותו וענו על השאלות שאחריו . לכולנו יש מצבי רוח משתנים : לעתים אנו מאושרים , לעתים עצובים או מדוכדכים , לעתים קרובות משתנה מצב הרוח שלנו בלי סיבה נראית לעין . לכל אחד מאתנו יש טמפרמנט בסיסי , מזג אישי מולד . אם בודקים מה היה מצב רוחו של אדם במהלך שבוע , ניתן לנבא מה יהיה מצב רוחו בשבוע שלאחר מכן . הסיבה לכך היא שמצב הרוח שלנו מורכב ממשתנים מדידים ומדויקים : לכל אחד מאתנו יש מרכיבים של עצב ושל עגמומיות באישיותנו לצד מרכיבים שמחים ואנרגטיים . העוצמות של המדדים הללו משתנות מאדם לאדם : אצל אנשים אופטימיים רכיב האנרגיה והשמחה דומיננטי , ואילו אצל אנשים שביסודם נוטים להיות עצבניים או עצובים רכיב העצב דומיננטי יותר . מכאן ניתן להסיק שבסיטואציה משמחת ( כמו הצלחה במבחן או השתתפות במסיבה ) אדם שמטבעו הוא אדם שמח יהיה שמח עוד יותר , ואילו אדם עצוב יהיה שמח , אבל במידה פחותה . . 1 העתיקו מהטקסט שלושה תיאורים וציינו את סוגו של כל תיאור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר