עמוד:192

. 5 ציינו את משמעויות הצורנים הסופיים של השמות המודגשים בקטע שנוצרו בדרך של בסיס וצורן . תרגיל 3 לפניכם קטע , ובו שמות מודגשים . קראו את הקטע וענו על השאלות שאחריו . לפעמים אנחנו צופים בּ ק וֹ מדיה או בסדרה מצחיקה ונהנים מה וּ מ וֹ ר משובח ומבדיחות שנונות שגורמות לנו לפצוח בפרץ צח וֹ ק מתגלגל . לבדיחה צריכה להיות פּוּ אנטה , סוף חד המעורר את צחוקם של השומעים . בדיחה עשויה להיות תלויה במקום או בזמן מסוימים . בדיחה שמצחיקה בתקופה אחת לא תובן או לא תצחיק כשהתנאים ישתנו . לדוגמה : בתקופת מלחמת ה מּ פרץ הרא שׁוֹ נה נחלה התכנית " זהו זה " הצלחה אדירה והצחיקה את כולם . אולם כיום רבים אינם מבינים את ההומור המיוחד לתקופה ההיא . בדיחות מאבדות לעתים מעוקצן גם בתרגום משפה לשפה , משום שהן בנויות על משחקי מילים שאינם מצחיקים בּ תר גּוּ ם לשפה אחרת . . 1 א . העתיקו מהשמות המודגשים שם פעולה וצורת בינוני השייכים לאותו הבניין . ב . ציינו את הבניין המשותף לשני השמות . ג . העתיקו מהשמות המודגשים עוד שני שמות פעולה בבניינים אחרים , וציינו את הבניין של כל אחד מהם . . 2 העתיקו מהשמות המודגשים שלוש מילים לועזיות . . 3 העתיקו מהשמות המודגשים שם שנוצר בדרך של בסיס וצורן סופי . ציינו את משמעות הצורן בשם שהעתקתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר