עמוד:185

תרגיל 2 לפניכם קטע קצר , ובו שמות מודגשים . קראו אותו וענו על השאלות שאחריו . ס פּוּ ר על הילד הה וֹ לנ דּ י והאצבע בסכר בלילה סוער וגשום התעורר הילד הנס והציץ מחלון חדרו . הוא ראה מים זורמים מבעד לחור בסכר שהגן על העיר מפני הצפה . הנס קם מיד , לבש את בגדיו ורץ החוצה , מבלי שתהיה לו שהות לחשוב על פּ תר וֹ ן . למרות הרוח העזה והגשם שהרטיב אותו הוא מיהר לסכר והכניס לחור את זרת ידו ה יּ מנית , וכך אף על פי שהיה נער צנום וח לּשׁ , הוא הצליח למנוע מהמים להציף את העיר . איש לא היה ברחוב באותה השעה , והנס נותר כל הלילה כשאצבעו נעוצה בחור שבסכר . רק בבוקר ראו אותו אנשי העיר , נחלצו לעזרתו ותיקנו את הסכר . סיפור זה הופיע באחד מפרקיו של ספר מאת סופרת ילדים אמריקנית . פסלו של הילד ניצב היום בפארק ה מּ יניאט וּ רי " מדורדאם " שבהולנד . למרבה הפלא , תיירים מספרים שׁ ה מּ ק וֹ מ יּ ים אינם מכירים את הסיפור . סיפורו של הילד הא מּ יץ הפך למשל ולדוגמה לסיטואציה שבה אדם ניכר בתושייה ומתריע מפני ס כּ נה . . 1 מיינו את השמות המודגשים לפי דרך התצורה : שורש ומשקל או בסיס וצורן סופי . . 2 ציינו את משמעויות המשקלים של השמות שנוצרו בדרך של שורש ומשקל ואת משמעויות הצורנים הסופיים של השמות שנוצרו בדרך של בסיס וצורן סופי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר