עמוד:179

תרגיל 2 . 1 האקדמיה ללשון העברית נשאלת לעתים שאלות שונות . לפניכם שאלה בנושא תקינות לשונית . בשיר ילדים לחנוכה , מופיעה המילה מכרכר . " סביבוני עופרת בדיל מחולל הוא מרוב גיל מכרכר הוא בשמחה הוי מה טוב בחנוכה" ( " פלא פלאים " , מילים ולחן : מתתיהו שלם ) איני מצליח להבין כיצד הוגים את הפועל מכרכר . אני שר מכר כּ ר , ואילו בני הקטן שר מ כּ ר כּ ר . מי מאתנו צודק ? א . בחרו בצורת ההגייה התקינה : מכר כּ ר / מ כּ ר כּ ר ב . הסבירו את ההגייה התקינה במונחים לשוניים . . 2 באחד מבתי הספר הוציאו תלמידי שכבת י ' מילון דיגיטלי להעשרת שפתם של התלמידים . לפניכם הערך שהתלמידים כתבו לפועל פּ ר כּ ס . לפועל פּ ר כּ ס יש שני מובנים : . 1 רעד , הזדעזע , התעוות . . 2 ייפה , קישט , איפר . א . התלמידים הוסיפו דוגמה לאחת המשמעויות של הפועל פּ ר כּ ס : אילו הדוגמנית לא פּ ר כּ סה את פניה , היינו יכולים להיווכח ביופייה הטבעי . חברו דוגמה למשמעות האחרת של הפועל פּ ר כּ ס .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר