עמוד:164

תרגיל 4 לפניכם הודעת וואטסאפ שכתבה מדריכה במחנה קיץ של תנועת נוער . בכל זוג בחרו את הפועל שניקודו מעיד על הגייה תקינה . בחרו בשלוש צורות שהקפתם ונמקו את בחירתכם . חם פה ממש , והאוכל לא כל כך טעים , אבל אין לך מושג כמה כיף שכולנו י וֹשׁ נים / י שׁ נים בשקי שינה ביער תחת כיפת השמיים . אנחנו מכינים ארוחת בוקר לנו ולחניכים . אם במקרה מישהו שׁוֹבּ ר / שׁוֹ בר ביצה ומלכלך את המטבח המאולתר , אף אחד לא מעיר לנו . החבר ' ה מדהימים , והחניכים שלי ממש מתוקים . כשאני מבקשת מהם : " ה כּ נס וּ/ כּנּ ס וּ למקלחות ! " כולם הולכים להתקלח בלי לקטר . כמדריכה יש לי המון השפעה על לוח הזמנים . אני יחליט / אחליט איזו פעילות נעשה , מתי נכ פֹּ ת / נכפ ֹת קרשים וסנדות , או אפילו מתי נקפ ֹץ / נק פֹּ ץ לבקר את החבר ' ה מהשבט השכן . אני נהנית מכל רגע ! תרגיל 5 לפניכם קטע על מכשיר האייפון . קראו אותו וענו על השאלה שאחריו . בוודאי שׁ כח תּ ם , אבל רק לפני עשור עלה סטיב ג ' ובס לבמה והציג את מכשיר האייפון המהפכני . לצערנו , אי אפשר לה כּ חי שׁ שכיום רוב בני הנוער דּבּוּ קים למסך הטלפון הנייד . מכשיר מהפכני זה משנה דפוסי התנהגות : אם בעבר ניהלנו שיח פנים אל פנים , כיום אנו רגילים לכ תֹּ ב הודעות בטלפון הנייד . האינטראקציה הבין - אישית , כפי שהייתה מוכרת לנו , נעלמה , ואת מקומה תפס השיח המקוון וה מּ נ ֻ כּ ר . סמנו את הצורות המודגשות שצורתם אינה תקינה . הסבירו מדוע כל אחת מהצורות אינה תקינה וציינו את הצורות התקינות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר